Återbetalnings- och returpolicy
Vår återbetalnings- och returpolicy varar i 14 dagar. Om det har gått 14 dagar sedan ditt köp kan vi inte erbjuda dig full återbetalning eller utbyte.
För att vara berättigad till retur måste din vara vara oöppnad och i samma skick som du fick den.
För att slutföra din retur behöver vi ett kvitto eller köpbevis. Detta skall läggas med varorna när ni returnerar dem.
Skicka inte tillbaka ditt köp till tillverkaren.
Det finns vissa situationer där endast partiella återbetalningar beviljas:
Produkter med tydliga tecken på användning
Alla föremål som inte är i originalskick, är skadade eller saknar delar av skäl som inte beror på vårt fel.
Alla varor som returneras mer än 14 dagar efter leverans
När din retur har mottagits och inspekterats skickar vi ett e-postmeddelande till dig för att meddela att vi har tagit emot din returnerade vara. Vi kommer också att meddela dig om godkännande eller avslag på din återbetalning.
Om du blir godkänd kommer din återbetalning att behandlas och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller din ursprungliga betalningsmetod, inom ett visst antal dagar.
Försenade eller saknade återbetalningar
Om du inte har fått någon återbetalning ännu, kontrollera först ditt bankkonto igen.
Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid innan din återbetalning publiceras officiellt.
Kontakta sedan din bank. Det är ofta en viss handläggningstid innan en återbetalning bokförs.
Om du har gjort allt detta och du fortfarande inte har fått din återbetalning ännu, kontakta oss på info@brilliantcare.se
Försäljningsartiklar
Endast ordinarie prissatta varor kan återbetalas. Reavaror återbetalas ej.
Utbyten
Vi byter endast ut varor om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta den mot samma vara, skicka oss ett e-postmeddelande på info@brilliantcare.se och skicka din vara till: Boställsgatan 48, 28261 Bjärnum. Märk sändningen med ert ordernummer.
Frakt & Retur
Hur sker leveransen?
Vi anlitar normalt DHL som speditör och din order kan levereras som paket, gods eller på pall, beroende på storlek.
När vi mottagit din order får du ett bekräftelsemail med sökbart sändingsnummer.
Du får en avisering via sms, post eller tel när ditt paket finns att hämta på ditt närmaste DHL service point eller är på terminal innan utkörning.
DHL Företagspaket skall ej användas av privatpersoner och görs detta så tillkommer extra avgifter då paket ej kommer kunna levereras.
Varor som skickas som gods eller på pall körs normalt direkt till utsatt leveransadress om ej annat avtalats.
Vid fraktalternativ ”Hämta själv” gäller utlämning av varor under lagrets öppettider.
Leveranstid & orderhantering
När din beställning kommit in packas och skickas ordern normalt under inom 1-3 dagar. Under högsäsong kan leveranstiden i undantagsfall vara längre, vi arbetar självklart för att undvika detta.
Vid längre väntetid pga att varan inte finns på lager eller annan anledning kontaktar vi dig.
Du får ett sändningnummer så snart upphämtning är bokad och kan följa godset under fraktens gång.
Vid ej mottagen leverans
Vi förbehåller oss rätten att debitera 350 kr för ej uthämtade/mottagna paket. Detta för att täcka frakt- och hanteringskostnader. Om paketet ej hämtas ut/mottages av köparen så kommer den i retur till oss och behandlas därefter, om ordersumman överstiger 350 kr så dras kostnaden från fakturan och resterande krediteras, understiger ordersumman 350 kr så krediteras originalfakturan och en ny faktura för frakt- och hanteringskostnader skickas. Kunden ansvarar själv för att rätt kontaktuppgifter lämnas vid orderköp, felar sms-nummer/mailadress går paketet i retur till oss. Återbetalningar behandlas först när returen anlänt till vårt lager.
Returer
För att returnera din produkt skall Ni skicka produkten till: Boställsgatan 48, 28261 Bjärnum. Märk sändningen med ert ordernummer.
Du kommer att stå för dina egna fraktkostnader för att returnera din vara. Fraktkostnader återbetalas ej.
Beroende på var du bor kan tiden det kan ta för din utbytta produkt att nå dig variera.
Om du returnerar dyrare varor kan du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi kommer att ta emot din returnerade vara.
Behövs hjälp?
Kontakta oss på info@brilliantcare.se för frågor relaterade till återbetalningar och returer.
Företagsuppgifter
Brilliantcare Sverige AB
Boställsgatan 48, 282 61 Bjärnum
E-post: info@brilliantcare.se
Tele: 0451-706770
Organisationsnummer 556632-1450